top of page
  • תמי וינצברג

הבורג הכי חשוב במערכת: מדריך לקניית מברגה


זקוקים למברגה ומתלבטים מה מתוך כל ההיצע הקיים בשוק מתאים לכם? זה בדיוק הזמן לקרוא את המדריך של "כנען סנטר" לקניית מברגה.

בחירת מברגה עבור קבלנים, משפצים ואנשי מקצוע אחרים הופכת מאתגרת יותר ויותר עם כל דגם חדש שיוצא לשוק. בכנען סנטר, רשת חנויות לחומרי בנייה ושיפוץ, מפצחים את הנוסחה ומעמידים לרשותכם ידע, ניסיון ומגוון איכותי כדי לעשות את הבחירה הנכונה.

לפניכם, כל מה שצריך לדעת כדי למצוא התשובה לשאלה "איזו מברגה הכי טובה בשבילי?".

מה יש בשוק?

מברגת פוטר (מברגת קלאץ' / מצמד) - פועלת באמצעות תנועה רציפה, עם אפשרות לקביעה מראש של כוח הסגירה המרבי, במטרה למנוע הברגה עמוקה מדי או מחיקה ושבירה של ראש הבורג. התנועה הרציפה גם מאפשרת דיוק מרבי בעבודה. למברגת הפוטר יתרון חשוב נוסף: ניתן להרכיב עליה ביטים ומקדחים מכל סוג ובכל קוטר כמעט (בדקו האם הקוטר המרבי מתאים למקדחים ולביטים שאתם זקוקים להם), וכן אבזרים נוספים לליטוש, שיוף ועוד.

בטרם תבחרו מברגת פוטר, בדקו:

  • כמה דרגות עצירה יש לה? ככל שיש יותר דרגות, ניתן להתאים בדיוק רב יותר את עוצמת הסגירה. האפשרות לבטל את הקלאץ' ולהבריג עד לעצירה ידנית קיימת בכל מקרה.

  • האם הפוטר אוטומטי? הפוטר הוא החלק שאליו מחברים את המקדחים והביטים. פוטר אוטומטי חוסך את הצורך באבזר מיוחד לפתיחה וסגירה.

מברגת אימפקט - בנוסף לפעולה סיבובית רגילה, מברגת האימפקט מצוידת במנגנון רטט, המעניק לה כוח גדול עד פי שלושה ממברגת פוטר, מה שמקל את העבודה עמה ומזרז אותה. עם זאת, היא מצריכה שימוש בביטים ובמקדחים ייעודיים.

מברגה נטענת - בין אם זו מברגת פוטר או אימפקט, תוכלו לבחור בין מברגה עם חיבור קבוע לחשמל לבין מברגה נטענת. הנוחות הזו כרוכה אמנם במחיר גבוה יותר, אבל לאיש מקצוע שעשוי למצוא את עצמו נדרש לביצוע עבודה הרחק מחוסר ממקור חשמל - מדובר בדרך כלל בהשקעה.

לפני בחירת סוג המברגה, בדקו:

  • מה השימוש העיקרי שלי, הברגה או קדיחה? למי שמרבה לקדוח תתאים יותר מברגת פוטר.

  • האם עיקר העבודה שלי היא עם ברגים ארוכים וחומרים קשים? אם כן - מברגת אימפקט תתן לך מענה טוב יותר.

מה עוצמת המברגה?

המומנט, הכוח הסיבובי של המברגה, נמדד ביחידות ניוטון למטר (Nm). בעוד שלמשתמש הביתי די ב-Nm25, איש המקצוע זקוק למברגה בעלת עוצמה גבוהה יותר, שתאפשר לו לא רק להבריג ברגים ארוכים יותר לחומרים קשים יותר, אלא גם תעשה זאת מהר יותר ותדרוש פחות מאמץ מצד המשתמש. עם זאת כדאי לזכור שמברגה בעלת מומנט גבוה יותר היא בדרך כלל כבדה ויקרה יותר.

מה מהירות הסיבוב?

העבודה עם המברגה מושפעת כמובן גם ממהירות הסיבוב, הנמדדת בסל"ד (סיבובים לדקה). זכרו שהיחס בין מהירות לכוח הוא הפוך, כלומר, ככל שמהירות הסיבוב גבוהה יותר כך מופעל פחות כוח הברגה - ולהיפך. כדי שהמברגה תהיה שימושית יותר ותתאים למגוון רחב יותר של עבודות, העדיפו כזו שיש בה מהירויות סיבוב שונות.

מה לבדוק במברגה נטענת?

  • סוג הסוללה - ליתיום היא סוללה חדשה ומתקדמת יותר מסוללות ניקל קדמיום וניקל מטאל-הידריד. משקלה נמוך, ניתן לעבוד עמה גם לאחר טעינה חלקית והיא נשארת טעונה לאורך זמן. עם זאת, היא היקרה מבין השלוש. סוללת הניקל קדמיום היא הזולה ביותר והיא בעלת תוחלת חיים ארוכה משל סוללת המטאל-הידריד, אבל האחרונה חזקה יותר, וקרובה בעוצמתה לזו של סוללת הליתיום.

  • נפח הסוללה - נתון זה, המעיד כמה זמן עבודה ללא טעינה מספקת הסוללה, נמדד ביחידות אמפר לשעה, AH. ככל שהמספר גבוה יותר - תוכלו להשתמש במברגה זמן ארוך יותר מבלי שתזדקקו לטעינה חוזרת.

  • מתח (V) - גם כאן, מספר גבוה יותר מעיד על חוזק רב יותר (אם כי, כאמור, המומנט הוא נתון חשוב יותר במה שנוגע לכוחה של המברגה).

  • זמן טעינה - במפרט הטכני מצוין כמה זמן תארך טעינת הסוללה. אם המברגה שקניתם אינה כוללת סוללה נוספת, כדאי לקנות כזו ולהבטיח זמן עבודה רצוף ארוך יותר.

ולסיכום, טיפ חשוב ושימושי במיוחד:

רוצים ליהנות מכל העולמות, ומתכננים להצטייד בגרסה הנטענת של שני סוגי המברגות? בחרו ביצרן אחד, כך שהמטען והסוללות יתאימו לשתי המברגות שקניתם. בנוסף, הקפידו לרכוש את כלי העבודה שלכם ברשת חנויות אמינה ומקצועית, שתעניק לכם שירות אישי וייעוץ מלא - לפני הקנייה ואחריה.

למידע נוסף:

עקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

או צרו קשר בטל' 1-700-50-75-75


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page