top of page
  • cnaan9

איך תבטיחו שהקבלן משתמש בחומרים איכותיים בשיפוץ


בתוך תהליך של שיפוצים מקובל כי קבלן השיפוצים רוכש את ה"חומר השחור" (כל החומרים הקשורים לעבודות עצמן ולרוב לא נראים לעין כמו גבס ואביזריו, דבקים וכו') והלקוח רוכש את כל ה"חומר הלבן" (כל חומרי הגמר שכן נראים לעין כמו הריצוף, כלים סניטריים או גופי תאורה). כלקוחות, חשוב לנו לדעת שאותו "חומר שחור" שהקבלן עושה שימוש בו הוא האיכותי ביותר, אך כיצד נוכל להבטיח זאת בתוך תהלך השיפוץ?

ישנם כמה דברים שנוכל לעשות כלקוחות, שיסייעו בתהליך:

בחירת קבלן - ראשית, בחירה בקבלן איכותי כבר תגדיל את הסיכויים שהחומרים בו יעשה שימוש יהיו טובים. כמובן שזהו רק הבסיס, וישנם עוד מקדמי בטחון שתוכלו לקחת, אך זו התחלה טובה. אנו ממליצים להתבסס על חוות דעת של כמה שיותר לקוחות כדי לקבל המלצות על קבלנים ולשוחח עמם אישית כדי להבין ממה היו מרוצים, ממה פחות ומדוע. כאשר יש לכם מועמדים כדאי לבקש מהם לבקש לראות עבודות קודמות או להגיע לאתרי עבודה ולבסוף, כדאי לקחת לפחות שלוש הצעות מחיר מקבלני שיפוצים שונים.

כתב כמויות - הצעות המחיר שתקבלו צריכות להתבסס על כתב כמויות שבו פירוט של כל החומרים בהם יעשה שימוש במהלך העבודות, כולל מחירים. כך יהיה לכם בסיס להשוואה בין הקבלנים ובהמשך אותו כתב כמויות יהווה בסיס לחוזה שתחתמו מול הקבלן. בכתב הכמויות תוכלו לבקש מהקבלן לפרט את סוגי החומרים השונים. כך למשל תוכלו להבטיח שמדובר בחומרים איכותיים, בעלי תו תקן. בנוסף, כדאי לבקש מהקבלן לעשות בהם שימוש לפי המלצות היצרן, מכיוון שגם אופן השימוש בחומר חשוב כדי שהתוצאה תהיה תקנית. למשל, כאשר מדובר במוצרי אינסטלציה כדאי לוודא שכלי העבודה לחיבור הצנרת מגיעים מאותה חברה ממנה הגיעה הצנרת, לציין זאת בהסכם מול הקבלן ולוודא זאת בזמן העבודה.

חוזה מול קבלן - כאשר תתקדמו לחוזה מול הקבלן חשוב לעגן בו את הדברים החשובים לכם. כדאי גם להתייחס לחומר הלבן בהסכם ולציין אילו חומרים הלקוח צריך לספק ומי אחראי עליהם אחרי האספקה, זאת כדי שלא ייגרמו נזקים גם לחומרים שבאחריות הלקוח לספק, כאשר יגיעו לאתר.

פיקוח בשיפוץ - כדאי גם להיות לעשות פה ושם בדיקות במהלך השיפוץ ולוודא שכל החומרים המגיעים לאתר נושאים תו תקן של מכון התקנים. בשטח ניתן גם לבדוק שלא חלפה שנה מתאריך הייצור של החומרים ולמנוע שימוש בחומרים שעמדו שעות רבות בשמש. בנוסף, ניתן לעשות בדיקות ספציפיות לכל חומר - כאשר מדובר בצבע כדאי לוודא שאיש המקצוע משתמש בפחים חדשים, כאשר מדובר בבלוקים כדאי לוודא שאין להם שברים וכו'.

לסיום, נציין שוב כי גם אם תגנו על עצמכם באמצעות חוזה ותבצעו בדיקות רבות בשטח, הבסיס לכל הוא בחירה באיש מקצוע טוב ואמין. חשוב לבחור בקבלן שיפוצים שתוכלו לסמוך עליו, המגיע עם המלצות אמתיות מלקוחות, כדי להבטיח שכלל העבודות ייעשו על הצד הטוב ביותר.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page