top of page
  • תמי וינצברג

מה שיותר ירוק, יותר כדאי

מעבר לערך הבריאותי העצום שיש לבנייה הירוקה ולשימוש במוצרים ידידותיים לסביבה, עם העלייה במודעות בקרב הצרכנים גוברת גם הכדאיות הכלכלית בשימוש במוצרים אלה. מהו תו ירוק ומי מציע מוצרים המצוידים בו - בכתבה שלפניכם

צילומים: באדיבות כנען סנטר


ההבנה ההולכת וגוברת, בעיקר ב-30 השנים האחרונות, כי האופן שבו אנו מתנהלים ביום יום משפיע ישירות על איכות החיים שלנו, הביאה לשינוי תפיסתי כמעט בכל תחום - החל בחינוך, דרך תזונה ועד לתרבות הצריכה שלנו. בענף הבנייה יש לתפיסה זו השפעה מכרעת, שכן להחלטות שאנו מקבלים כבר בשלב התכנון ההנדסי והאדריכלי של מבנה, יש השפעות ארוכות טווח על חייהם של מאות ואלפי אנשים.





מהי בנייה ירוקה?


הבנייה הירוקה מתחשבת בסביבה. היא מנסה לצמצם את ההשפעות השליליות של תהליכי הבנייה על הסביבה, ונועדה לחסוך באנרגיה, בחומרי גלם ובשינוע שלהם כבר בשלב הראשוני - ובכך ליצור תנאי מחיה בריאים יותר לאורך זמן.

כדי להבטיח את שני ההיבטים האלה - צמצום משאבים ושיפור איכות החיים - נקבעו בעולם תקנים ברורים. בישראל, לצד התקן לבנייה בת קיימה ("בנייה ירוקה"), המציג "דרישות לבניינים על מנת שיוכלו להיות מוכרים כבניינים ירוקים, ובהם חיסכון וייעול השימוש במשאבים חדשים ושימוש מחדש ומחזור מרבי של הקיים... תוך חתירה לשמירה על הבריאות ואיכות החיים של כלל המשתמשים במבנה, בהווה ובדורות הבאים", נקבע גם "תו ירוק" המוענק למוצרים ושירותים המפחיתים את השימוש בחומרים מסוכנים, משפרים את היעילות האנרגטית ומפחיתים את הפגיעה בסביבה.


יתרונות הבנייה הירוקה והתו הירוק

  • חיסכון של כ-30% בצריכת האנרגיה

  • חיסכון של עד 75% בצריכת המים השפירים

  • מיחזור פסולת בזמן הבנייה ולאורך חיי המבנה

  • מזעור הפגיעה בסביבה

בנוסף, תקנים אלה מעניקים יתרון שיווקי ליזמים ולקבלנים המאמצים אותם, שכן, כאמור, המודעות לחשיבותה של הבנייה הירוקה הולכת וגוברת, ויותר ויותר לקוחות רואים בה ערך שאינם מוכנים לוותר עליו מחד, ומאידך הם מוכנים לשלם עבורו.





על המדף הירוק


מוצרי הבנייה הירוקים המשווקים בישראל יוצרים נבחרת איכותית ומגוונת, שמציעה לכל קבלן אפשרויות רחבות בכל היבט של ענף הבנייה. בכנען סנטר ניתן למצוא חומרי גמר, צבעים, לוחות גבס, דבקים ושלל מוצרי בנייה אחרים המצוידים בתו ירוק ואף מעניקים נקודות להקניית תקן "בנייה ירוקה" למבנה.

לפניכם כמה מהחברות המובילות בישראל המציעות מוצרים בעלי תו ירוק, שאותם ניתן למצוא בכנען סנטר:


· כרמית מציעה בסדרת מיסטר פיקס מגוון דבקים, שפכטלים, תערובות צמנטיות ומבחר סוגי טיח לגימור פנים וחוץ, כמו גם תערובות בטון יבשות.

· נירלט מציעים מגוון צבעים לשימוש פנים וחוץ, לקירות, לעץ ולמתכת, כמו גם סוגי טיח וחומרי איטום.

· תרמוקיר מציעה מגוון עשיר של סוגי טיח בכלל וטיח תרמי בפרט, דבקים, חומרי מילוי, איטום ובידוד אקוסטי, חומרי גלם לריצוף וחומרי גמר.

· חברת Sika השווייצרית מציעה חומרי איטום, דבקים,חומרי מילוי אקריליים, גראוטים מוכנים לשימוש בדרגות חוזק שונות, חומרים לפילוס משטחי בטון ועוד.

· אורבונד מציעה מערכות לחיפוי חוץ, מגוון סוגי טיח, דבקים ולוחות גבס, כמו גם מגוון עשיר של חומרים בעלי תקנים ירוקים בינלאומיים.

· יעקובי מציעה צבעים לעץ ולמתכת על בסיס מים, שאינם רעילים ומותרים לשימוש גם בחדרי ילדים ובמוצרים הנמצאים בשימוש ילדים, צבעים אקריליים, לכות ומסירי צבע.

· טמבור מציעה צבעים, לכות, חומרי ציפוי לקירות חיצוניים במגוון גימורים, צבע סיד וגמר סיד.





למידע נוסף: עקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

או צרו קשר בטל' 1-700-50-75-75

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page